Åtta Friskis&Svettis-föreningar tog hjälp av Lumanos Stefan Pettersson för att uppgradera befintliga webbplatser med en ny design och nya funktioner.
Åtta Friskis&Svettis-föreningar tog hjälp av Lumanos Stefan Pettersson för att uppgradera befintliga webbplatser med en ny design och nya funktioner.
Ett större företag i livsmedelsbranschen utvecklade ett nytt intranät för butikerna. Jämfört med den tidigare versionen gjordes stora ändringar på navigation och sökfunktioner. Inom intranätprojektet ville man säkra att förbättringarna verkligen skulle fungera ute i butik. Lumano och Stefan Pettersson…
Friskis&Svettis består av självständiga lokala föreningar. Lumanos Stefan Pettersson hjälpte ett konsortium av sju F&S-föreningar i Stockholmsregionen att byta publiceringsverktyg och migrera befintligt innehåll. Uppdraget fokuserade på att utbilda föreningarnas webbredaktörer.
Evenmangskalender Allom är ett startup-projekt som drivs i Kalenderbolaget i Sverige AB. Stefan Pettersson på Lumano har jobbat med analys, utredningar, konceptdesign, projektledning och utveckling.
Lumano utför på uppdrag ev en kund en undersökning om föreningars användning av webben. Syftet med undersökningen är att undersöka hur svenska föreningar använder webbplatser/hemsidor/bloggar i sin verksamhet. Studien kommer att försöka ringa in vilka behov när det gäller metoder,…
Kund: AvestaPolarit (nu en del av Outokumpu) (2003) Uppdrag: Vi utvecklade en taxonomi (ämnesstruktur) som del i ett koncernövergripande Knowledge Management-projekt med syfte att organisera dokument och information på intranätet, i databaser etc.