Etikett: kvantitativ analys

Utveckling av evenemangskalendern Allom

Evenmangskalender Allom är ett startup-projekt som drivs i Kalenderbolaget i Sverige AB. Stefan Pettersson på Lumano har jobbat med analys, utredningar, konceptdesign, projektledning och utveckling.

Publicerad i Kunduppdrag Taggar: , , , , , , , , , ,

Vad händer nu – efter undersökningen

Lumano och de ursprungliga uppdragsgivarna till undersökningen om föreningars användning av webben har inga planer på att erbjuda en paketlösning för föreningars webbplatser. Vi uppmuntrar alla som vill göra det, ideellt eller kommersiellt.

Publicerad i Föreningswebbar 2010 - en undersökning Taggar: , , , ,

Enkäten ersätter aldrig en användartest – om riskerna med webbaserade enkäter

Många webbplatsägare ”användartestar” sin webbplats med en webbaserad enkät med motiveringen att det är kostnadseffektivt. Men det låter inte genomtänkt. En sådan enkät är lämpad för att undersöka en attityd hos användare som gärna tar sig tid att svara på

Publicerad i Artikel Taggar: , , , , , , ,

Webbstatistik – så funkar det… – seminarium hos Lumano, 5 juni 2003

”Det är inte självklart vad som menas med en besökare, ett besök eller en webbsida. Särskilt inte om man tittar i en webbservers loggfiler.” Det hävdade Ulf Kronman i en presentation om webbstatistik, som han höll vid Lumanos andra frukostseminarium

Publicerad i Seminarium Taggar: , , ,

Styrkan med statistik

I många år har företag och organisationer betalat stora pengar till leverantörer av marknadsundersökningar för att få mer information om sin målgrupp. Idag har många av företagen redan tillgång till ett fantastiskt informativt statistiskt underlag om sin målgrupp. Få vet

Publicerad i Artikel Taggar: , ,