Kategori: Seminarium

Posten.se och arbetet med att öka användbarheten på sajten

Lumanos frukostseminarium 3 december 2003. När Richard Bergman började som affärsansvarig för Posten.se var uppfattningen att webbplatsen fungerade bra, eftersom man fick få klagomål. Däremot hade man inte genomfört användartester och hade ingen egentlig information om hur lätt eller svår

Publicerad i Seminarium Taggar: , ,

Skanska talar med en röst till alla

Frukostseminarium hos Lumano, 1 oktober 2003 För Skanska är företagskommunikation en utmaning. Många av deras 76 000 medarbetare jobbar i nyförvärvade bolag där det fortfarande är nytt att arbeta enbart under varumärket ”Skanska”. USA är den största av Skanskas 11

Publicerad i Seminarium Taggar: ,

En nyhetsportal på intranätet – fallstudie från Electrolux

  För drygt ett år sedan började Electrolux arbetet med nyhetsportalen E-gate 2.0. Ralf Larsson som leder arbetet berättade på Lumanos frukostseminarium att visionen är ett system där tjänstemännen når all företagsinformation på ett ställe.

Publicerad i Seminarium Taggar: , ,

Webbstatistik – så funkar det… – seminarium hos Lumano, 5 juni 2003

”Det är inte självklart vad som menas med en besökare, ett besök eller en webbsida. Särskilt inte om man tittar i en webbservers loggfiler.” Det hävdade Ulf Kronman i en presentation om webbstatistik, som han höll vid Lumanos andra frukostseminarium

Publicerad i Seminarium Taggar: , , ,

Intranät ska vara lönsamt – Coop Sverige

Intranät handlar om pengar. Så enkelt är det. Det var budskapet i vårens första frukostseminarium i Lumanos regi den 23 maj 2003.

Publicerad i Seminarium Taggar: ,