Åtta Friskis&Svettis-föreningar tog hjälp av Lumanos Stefan Pettersson för att uppgradera befintliga webbplatser med en ny design och nya funktioner.
Friskis&Svettis-rörelsen uppgraderade sin grafiska profil. Åtta föreningar slog sig ihop för att beställa utveckling av ett nytt WordPress-tema till sina befintliga webbplatser.
Föreningarna valde att gå ett steg längre än F&S egna designskisser och göra lösningen responsiv för att fungera för den stora del av målgruppen motionärer som är mobil.
I arbetet hjälpte vi till att:
- Ta fram upphandlingsunderlag.
- Bjuda in leverantörer.
- Utvärdera leverantörsförslag i två steg.
- Agera beställare gentemot webbyrån Strop som fick utveckla wordpresstemat, reda ut detaljer, testa iterativa leveranser.
- Speca en integration med de vanligaste schema- och bokningssystemen som föreningarna använder.
- Agera beställare mot en systemutvecklare, Klas Ehnemark, som utvecklade en wordpressplugin som kopplade upp sig mot schema- och bokningssystem. Testa iterativa leveranser.
- Ta fram förslag på ny informationsarkitektur.
- Utbildning av webbredaktörer och verksamhetschefer så att de själva kan använda dett nya temat, anpassa befintligt innehåll och anpassa den egna webbplatsen.
- Koordinering med Friskis&Svettis riksförening i frågor om hosting och nättjänster.
- Specificering av förvaltningsuppdrag och överlämning av de tekniska miljöerna till konsultbolaget Rymdraket.
Kund: Konsortium av åtta Friskis&Svettis-föreningar i Stockholmsregionen med F&S Södertälje som sammanhållande beställare. 2013-2015.
Lämna ett svar